perjantaina, maaliskuuta 31, 2006

Muutoksen aika koitti

Pari onnittelua onkin jo tullut blogiini, vaikka en ole itse ehtinyt vielä kertoa, miten eilen kävi.
Edustajiston keskustelu oli asiallinen ja lyhytkin, sillä meidän ehdokkaat laitettiin esittelemään itsemme, eikä juuri muita puheenvuoroja ollut. Demareiden sisäisillä nettisivuilla keskustelu oli hitusen verran värikkäämpää.

Toveri Espoonlahdesta kannatti toista, mutta kehui minuakin niin lämpimästi, että haluan sen teillekin jakaa: "Arvostan kovasti Jaanan päätöstä ryhtyä ehdokkaaksi. Jaana ottaa tiukkaa ja hyvin perusteltua kantaa lautakunnassa ja valtuustossa, kirjoittaa, on asukasaktiivi, toimii näkyvästi puolueosastossa ja on arvokas valtuustoryhmälle pitkän kokemuksen ja valtavan tietovaraston vuoksi." Velvoittavaa tekstiä.

Edustajisto siis päätti suosittaa kunnallistoimikunnalle minun valitsemista kaupunginhallitukseen. Susanna ei ole vielä virallisesti eronnut, joten lopullinen ja virallinen järjestökäsittelykin on vielä tulossa. Se vie oman aikansa.

Hyvä, että aikaa on, sillä seuraajaanikin pitäisi alkaa miettiä. Demareiden sisäisessä nettikeskustelussa esitettiin minua mairittelevia näkemyksiä siitä, että olen ollut kaupunkisuunnittelulautakunnassa lähes korvaamaton. Kukaan ei ole, mutta on hienoa saada arvostusta omalle työlleen. Valintanikin oli osoitus siitä.

Lautakunnan jättäminen tekee myös haikeaksi. Moni asia on kesken ja olisin halunnut olla viemässä niitä loppuun. Toisaalta samat asiat tulevat joka tapauksessa eteen kaupunginhallituksessa, eikä Espoossa kaavoitus koskaan lopu. Se on aina kesken. Jossain vaiheessa on kuitenkin aika hakea uusia haasteita, koska niiden kautta omat tiedot ja taidot kehittyvät.

Vastaanotto kotona oli eilen illalla lämmin, vaikka Pete ei ollutkaan innoissaan ehdokkuudestani. Hän kuitenkin kertoi tukevansa minua, kun kerran päätin tähän ryhtyä. *snif*

Tällaisissa tunnelmissa olen viettänyt tämän päivän kotona kuumeesta toipuvia lapsia hoitaen. Viikonloppuna mietimme kodin sisustusta enemmän kuin politiikkaa. Olen huomenna menossa tapaamaan sisustusneuvojaa. Olen alkanut hitusen verran uskoa siihen, että uusi koti valmistuu ja että muuttopäivä tulee. Ulkoa kuuluva veden lorina vahvistaa uskoa kevään tulosta!

Ei kommentteja: