lauantaina, marraskuuta 10, 2012

Miltä nyt tuntuu?


Olen kuullut otsikossa olevan kysymyksen lähes päivittäin ja kaikkien yllätykseksi olen vastannut, ettei miltään. Eihän omalta osaltani vielä mitään konkreettista ole tapahtunut ellei oteta huomioon sitä, etten kampanjoinut vaaleissa itseni puolesta. Vaaliväsymystä ei ole. No, vuosien varrella kertyneitä papereita olen kantanut pois, mistä yllä oleva kuva.

Ei minulla vielä ole vähemmän vastuuta, eikä vallatonta oloa. Aikaakaan ei ole vielä yhtään enemmän. Kaikki pyörii yhä.

Parhaillaan käydään talousarvioneuvotteluita ja jännitän osaltani kuinka esim. Entressen musiikkikahvila-asia etenee. Onko tahtoa lisätä nuorten toimintamahdollisuuksia siirtämällä menoja kaupungin sisällä siten, että lakataan maksamasta tyhjästä tilasta ja annetaan sen sijaan vuokrarahat kulttuuritoimelle? Viikolla oli konsernijaoston kokous ja seminaari joukkoliikenneseminaari, missä pohdimme tulevaa liityntäliikennettä metron ja kaupunkiradan jatkon jälkeen.

Maanantaina on kaupunginhallituksessa Lommilan hypermarketkaava käsittelyssä. Olen sen vuoksi selvitellyt Entressen ja Espoontorin tilannetta. On ikävää, että HOK-Elanto lopettaa Entressessä ravintotatoiminnan vuoden vaihteessa ja yrittää samalla vakuuttaa, ettei Lommila uhkaa aseman seudun elinvoimaisuutta. Lommilan osalta pitäisi rajoittaa päivittäistavarakaupan osuutta ja uskaltaa oikeasti luoda uudenlaista kaupallista konsptia. Jos pääsisimme tästä yhteisymmärrykseen voisi hanke edetä ripeästi ilman valituksia.

Että siis miltäkö tuntuu? Kalenteri on täysi ja liekki palaa yhä. Intohimo elää. Tahtoa vaikuttaa on. Myönnän. Minulla on yhä tavoitteita. Ja teen sen minkä voin.



***

Ei kommentteja: